19 دی: مراسم تعویض پرچم بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) به مناسبت شروع دهه مبارک کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) عصر سه‌شنبه با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.
در این آیین باشکوه که با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قم، جمعی از مسئولان و خادمان حرم مطهر در صحن امام رضا(ع) برگزار شد، یکی از ذاکران اهل بیت به مدیحه‌سرایی پرداخت و همزمان با این مراسم، پرچم متبرک بر گنبد حرم مطهر بانوی کرامت(س) برافراشته و نیز مراسم نقاره‌زنی اجرا شد. 
همچنین حجت الاسلام سید حسین مومنی قمی از خطیبان مشهور کشور در این مراسم درباره سیره و فضایل حضرت فاطمه معصومه(س) سخنانی را بیان و بر پیروی از راه ائمه معصومین(ع) تاکید کرد.
وی از بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در قم به عنوان ملجا و پناهگاه عاشقان این خاندان نام برد و خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم، ماوای شیعیان است.  
مومنی قمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما خود را همدرد با مردم آبادان و در غم، حزن و اندوه آن ها خود را شریک می دانیم و امیدواریم که به آبروی کریمه اهل بیت(ع) کسانی که در این حادثه دلخراش درگذشته اند، سر خوان با کرامت ائمه اطهار(ع) مهمان باشند و از حضرت معصومه(س) می خواهیم برای بازماندگان تسلای خاطر فراهم شود. 
مراسم جاروکشی خادمان حرم مطهر همراه با مداحی، ۱۱ خردادماه جاری (فردا) ساعت ۷ صبح در صحن امام رضا(ع) برگزار و آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، ساعت ۸ صبح فردا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.  
«دهه کرامت» از اول ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.   








  • نویسنده :
  • منبع :