19 دی: رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: از ۲۳ میلیون خانوارهای کشورمان ۳۸ درصد زیرخط فقر و ۵۵ درصد جزو خانوارهای متوسط جامعه هستند.
سید حسن موسوی چلک روز سه‌شنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد با بیان اینکه این وضعیت اجتماعی موجود زیبنده کشور نیست، افزود: حدود پنج میلیون نفر در ایران هیچ چتر حمایتی ندارند که از این تعداد دو میلیون سالمند هستند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار و ارقام موجود حدود ۱۹ میلیون نفر در کشور در محلاتی زندگی می‌کنند که حداقل‌ها را برای زندگی ندارند و و شاخص‌های سلامت روانی در این مناطق بدتر از میانگین کشوری است.
این فعال اجتماعی بیان کرد: حدود ۱۰ میلیون پرونده قضایی در کشور تشکیل می‌شود و اینکه به ازای هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود آمار خوبی در جامعه نیست.
موسوی گفت: نرخ باروری جمعیت کشور در طی ۵۰ سال اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده و باید با برنامه‌ریزی و اعمال سیاست‌های دقیق برای برون‌رفت از آن اقدام کرد.
رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: سالانه حدود ۶۰۰ هزار پرونده پزشکی در ارتباط با موضوع خشونت در کشور در پزشکی قانونی تشکیل می‌شود.
موسوی بیان کرد: در کشورمان سه هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه داریم در حالی که به صورت متوسط در دنیا این میزان ۶۰ تا ۹۰ مورد است و در ایران در حال رشد است.
وی گفت: برای حل مشکلات و آسیب‌های فرهنگی اجتماعی باید مدیریت‌ها تجمیع، بودجه‌ها افزایش، دارای بانک اطلاعات دقیق و سیاستگذاری کلان شویم.
این مسئول اظهار کرد: امنیت پایدار در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور در گرو داشتن طرح و برنامه منسجم دقیق و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها است.
به گفته موسوی، پرهیز از موازی‌کاری ها، تجمیع منابع و ایجاد ساختار مشخص و دقیق بر اساس آمار شرایط، اساسی‌ترین نیاز  است که باید در جامعه پیگیری و اقدام شود.

  • نویسنده :
  • منبع :