19 دی: استاندار قم در راستای مدیریت بهینه مصرف برق در فصل گرما، ساعت کاری اداره‌های این استان را ابلاغ کرد که بر اساس آن، از ۱۶ خردادماه زمان فعالیت ادارات از ساعت هفت تا ۱۳:۳۰ تعیین شده است.
بر اساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغ وزیر نیرو مبنی بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های دولتی، موسسه‌های عمومی غیردولتی در جهت مدیریت رعایت الگوی مصرف برق به عنوان یکی از حامل‌های اساسی انرژی در ساعت‌های اوج مصرف، ساعت کاری اداره‌ها تغییر می‌کند.
به منظور پیشگیری از اعمال خاموشی‌های اضطراری در استان، ساعت کاری اداره‌ها در کلیه ایام کاری هفته از ۱۶ خردادماه تا ۳۱ مردادماه از ساعت هفت تا ۱۳:۳۰ است.
در ادامه این بخشنامه آمده است: کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی استان به منظور مدیریت بهینه مصرف برق در ساعات اداری می بایستی به میزان حداقل سی درصد(30%)نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان شصت درصد (60%) ،مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی های غیر ضرور و سامانه های سرمایشی کاهش مصرف برق داشته باشند. 
در بخشنامه ابلاغی استاندار قم تاکید شده است که مسئولیت حسن اجرای این موارد به عهده مدیران مربوطه و بازرسان بوده و  کارشناسان ذیربط در طول اجرای این طرح از دستگاه های اجرایی بازدید و روند اجرای  طرح را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

  • نویسنده :
  • منبع :