19 دی: رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات آواربرداری در متروپل آبادان در مرحله پایانی است و بعید می‌دانم که تعداد تلفات این حادثه از همین عدد ۳۸ نفر بیشتر شود.
محمدحسن نامی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در ادامه با اشاره به اقدامات مناسب در حادثه مترو پل آبادان، افزود: در این حادثه که اصلا قابل مقایسه با حادثه پلاسکو نبود با حمایت‌های دولت، وزارت کشور، مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی یک بسیج همگانی شکل گرفت و موفق شدیم این حادثه را به شکل کامل منطقی و با برنامه ریزی منسجم به پایان برسانیم.
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: میدان عمل در این حادثه بسیار حساس و سخت بود و به دلیل محدود بودن میدان عمل و برای جلوگیری از ریزش ساختمان‌های مجاور عملیات آواربرداری با حساسیت خاصی دنبال شد و برای اینکه بتوانیم فضا را برای نیروهای عملیاتی باز کنیم مجبور شدیم دو ساختمان در ضلع شرقی را تملک و خراب کنیم تا میدان عمل گسترده شود.
نامی با اشاره به همکاری خوب استانداران و شهرداران سراسر کشور نیز گفت: آنچه که امکانات مورد نیاز بود در کمترین زمان ممکن تامین شد و با دقت و ظرافت کامل عملیات آواربرداری بدون ریزش ساختمان های همجوار انجام شد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: اکنون کار تمام شده است و نیروهای خدماتی و پشتیبانی در حال آخرین اقدامات لازم هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :