19 دی: جانشین کمیته دانشجویی و حوزوی قرارگاه فرهنگی ۱۹دی گفت: امروز (۱۵ خرداد) ساعت ۱۹ در کنار تمثال مبارک امام خمینی(ره) واقع در میدان مرجعیت شهر قم، نونهالان و نوجوانان قمی در کنار تمثال امام خمینی(ره)، سرود بین‌المللی «سلام فرمانده» را همخوانی می‌کنند.
به گزارش کمیته دانشجویی و حوزوی قرارگاه فرهنگی ۱۹دی، حجت‌الاسلام احمد قادری افزود: همزمان با ایام‌ سالگرد ارتحال ملکوتی معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، اجتماع بزرگ امیدهای امام(ره) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز این سرودِ زیبا به عنوان زبانِ حالِ گویایِ نسل چهارم و پنجم انقلاب در سطح بین‌الملل مطرح شده است، گفت: به لطف امام زمان(عج) و به کوری چشم دشمنان، فرزندان این مرز و بوم که به تعبیر امام راحل(ره) امیدهای آینده انقلاب اسلامی ایران هستند، پاسدار و پاسبان ارزش‌های انقلاب و خون پاک شهیدان خواهند بود.
وی، کار فرهنگیِ تمیز و آتش به اختیار را از جمله انتظارات امام خامنه‌ای، از جوانانِ پُرشور انقلابی دانست و افزود: لازم است، مسئولان در هر رتبه و جایگاهی که هستند، به تقویت فعالیت‌های فرهنگی بپردازند و از اقدامات این ‌چنینی، حمایت‌های لازم را به عمل آورند.
قادری گفت: در پاسخ به اقدام بی‌شرمانه توهین به اِلِمان امام راحل(ره) که چند ماه قبل انجام گرفت، اجتماع نونهالان و نوجوانانِ انقلابی و همخوانی سرود بین المللی «سلام فرمانده» با عنوان «امیدهای امام(ره)» برگزار می شود.
وی با اشاره به همراهی خوب قرارگاه ۱۹ دی در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی گفت: در برگزاریِ این آیین، پلیس راهور، شهرداری منطقه ۴، ناحیه بسیج شهرستان قم، خیریه شهید محمدرضا شفیعی، پایگاه بسیج شهید زین‌الدین، موسسه مواسات اهل ‌بیت(ع) و پایگاه بسیج خواهران شهدای گمنام، همکاری دارند. 
بنابراین گزارش؛ ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ هجری خورشیدی سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به ‌دست عُمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.   
امام خمینی(ره) رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی رحلت کردند و حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به ‌عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران در این روز انتخاب شدند. 

  • نویسنده :
  • منبع :