19 دی: مراسم اهدای ۱۷۶ جهیزیه به زوج های جوان نیازمند قم به مناسبت دهه کرامت با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، مراسم اهدای ۱۷۶ جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان نیازمند با مشارکت آستان مقدس بانوی کرامت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و ۸۸ نوعروس در حرم مطهر حضرت معصومه ترتیب یافت.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم بیان کرد: انسان مورد پسند خداوند، انسانی است که هم در گفتار و هم در عمل تسلیم خداوند متعال باشد؛ بنابراین افرادی که در سخن زیبا حرف می زنند و در عمل انگیزه یا توانایی انجام آن را ندارند مورد پسند خداوند نیستند.
آیت الله سعیدی یکی از نشانه های صداقت انبیاء الهی را در تطابق حرف با عملشان دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران چه اشخاص و چه نهادها اگر حرف و عمل شان با هم مطابقت داشته باشد باعث زینت اهل بیت (ع) نزد مردم ایران و دیگر جوامع می شود.
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای عمل به وعده های خود انجام داده است، گفت: امام فرمودند ما نظامی را می خواهیم که اسلام در آن متبلور باشد بنابراین پس از پیروزی انقلاب یکی از اولین مجموعه هایی که شکل گرفت کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف خدمت رسانی و کمک به عامه مردم نیازمند بود.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) کمیته امداد را با انگیزه خدمت به محرومان بدون هیچ منت و حاشیه ای تشکیل دادند، افزود: یکی از شاخصه های نظام اسلامی ما تطابق حرف و عمل است و هرگاه مسئولی برای رأی آوردن و مطرح شدن تبلیغات کند و در عمل به آن پایبند نباشند زود نزد مردم افشا می شود و کسانی که به حرف خود عمل می کنند به عنوان افراد مؤمن و مکتبی در میان مردم محبوب می شوند.
سعیدی تصریح کرد: در اسلام هیچ چیزی بهتر از خدمت به مردم نیست و این شعار اسلام و عمل پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است و ولایت فقیه هم دنباله رو مکتب و راه اهل بیت(ع) است.
وی با بیان اینکه دهه کرامت دهه شادی شیعیان و مؤمنین است گفت: شادی ما با شادی هایی که با برنامه های حرام و مبتذل همراه است تفاوت دارد زیرا شادی ما با کمک به محرومان و ایمان و تقوا گره خورده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه زندگی ما با نور معنویت می تواند پایدار و با نشاط باشد، گفت: ما این آمادگی را داریم که در راستای کمک به محرومان مشاوره خانواده و مشاوره شغلی را به زوج های جوان ارائه کنیم.
محسن مسعودیان‌ راد گفت: ۸۸ نوعروس را در این مراسم دعوت کردیم و در مجموع ۱۷۶ سری جهیزیه شامل ۵ قلم اصلی به زوج های جوان نیازمند اهدا می‌شود که بخشی از آن به صورت نمادین از مقابل حرم مطهر بانوی کرامت به منازل این زوج های جوان ارسال خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :