19 دی: رییس قوه قضاییه از تخصیص۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های اولویت دار دستگاه قضایی قم خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنج شنبه در پایان روز نخست سفر به استان قم در نشست خبری اظهار داشت: در ابتدا از مهمانوازی مردم قم، علما و مسئولان استان تشکر می‌کنم و هدف از این سفرهای استانی مشاهده وضعیت تشکیلات دستگاه قضائی استان‌ها از نزدیک و همچنین برقراری ارتباط با مردم است که در این سفر نیز نمایندگانی به بخش‌های استان قم عازم شدند.
محسنی اژه ای بیان داشت: بعد از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) نشستی با همکاران قضائی داشتیم و مطالب و دغدغه آنها را شنیدیم و در ادامه نیز جلسه با تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی داشتیم که آنان نیز مشکلات خود را مطرح کردند و ما نیز به آنان قول دادیم در حد توانمان آنچه در اختیار است در داخل قوه قضائیه و یا بیرون از دستگاه قضا، نسبت حل موانع و مشکلات آنان اقدام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه شورای اداری استان نیز با حضور مدیران استان برگزار شد و استاندار قم نیز گزارشی از وضعیت این استان ارائه کرد افزود: نشستی با اقشار مختلف مردم قم برگزار شد که در این جلسه نیز مسائل و مطالب بسیار مفیدی مطرح شد.
رئیس دستگاه قضا بیان داشت: نمایندگانی نیز به شهرستان‌های مختلف استان سفر کردند و نتیجه مأموریت خود را گزارش دادند.
وی بیان داشت: به نظر می‌رسد برخی مشکلات استان قم در بخش قضائی در طی دو سال می‌بایست حل شود که مسائلی در حوزه زندان‌ها، پزشکی قانونی و ثبت اسناد از جمله آنان است که در این راستا ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته تا پروژه‌های اولویت دار آغاز و به سرانجام برسد.
قاضی القضات، عنوان داشت: نمایندگان قوه قضائیه نیز با بیش از ۳۰۰ نفر از مردم قم دیدار چهره به چهره داشتند و برخی از پرونده‌هایی که کثیر الشاکی بودند مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروهی برای بررسی نامه‌های دریافتی نیز تشکیل شود و به استان نیز توصیه شد با دید مساعد مسائل مطرح شده در این نامه‌ها را بررسی و مشکلات حل شود و این سفرها در حقیقت گره گشایی از کار مردم است.

  • نویسنده :
  • منبع :