19 دی: مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه فرهنگ قرض الحسنه امروزه نیاز به یک بازتعریف دارد، گفت که در دنیای امروز این فرهنگ به‌ نوعی ناشناخته است و باید در این زمینه پیوست بین‌المللی ایجاد شود.
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تقدیر از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بانک قرض‌الحسنه اظهار داشت: حرکت این بانک در مسیر بسط و توسعه سنت الهی قرض‌الحسنه است و اینکه بانکی به‌صورت کامل در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند، شایسته قدردانی است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی داخلی قرض‌الحسنه با مبلغان حوزه علمیه است افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه امروزه نیاز به یک بازتعریف و معرفی به همگان دارد، چرا که متاسفانه هنوز آن‌گونه که شایسته است، این فرهنگ اصیل اسلامی معرفی نشده است.
مدیر حوزه‌های علمیه برخورداری پیوست بین‌المللی برای فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ قرض‌الحسنه در دنیای امروز به‌ نوعی ناشناخته است و لازم است شما نیز در فعالیت‌هایتان پیوست بین‌المللی برای کارهایتان داشته باشید.
آیت‌الله اعرافی افزود: انتظارها از انقلاب اسلامی امروز زیاد است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند الگوی موفق قرض‌الحسنه را به دنیا معرفی کند و با کشورهای اسلامی تعامل کرده و با شبکه‌سازی درست و منطقی با این کشورها فعالیت‌های زیادی انجام دهد.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه برکت‌های فراوانی دارد، تاکید کرد: با افزایش و سوق دادن منابع بانکی به سمت کسب‌وکارهای خُرد باب اشتغال‌زایی فراوانی باز می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه در معرفی و تبلیغ فرهنگ قرض‌الحسنه و حمایت از پیوست‌های بین‌المللی همراه بانک خواهیم بود، افزود: از امور آشکار دین ما ارزش و سفارش مساله قرض‌الحسنه و نقشی است که در گره‌گشایی از مشکلات مردم ایفا می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :