19 دی: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: همراه با وزش باد و خیزش گرد و غبار، شاخص کیفیت هوای شهر قم در حال حاضر در شرایط ناسالم برای عموم قرار گرفته‌است.
سید محمدرضا بهشتی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز نیز همچون روز گذشته با وزش باد، کانون‌های گرد و غبار داخلی در اطراف دریاچه نمک و دشت مسیله فعال شده و ریزگردها را به سمت شهر قم روانه کرده‌اند.
وی بر ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی و زیست محیطی در شرایط آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کرده و دیگر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
بهشتی پور با اشاره به وضعیت هوای شهر قم در سالجاری، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز ۷ روز پاک، ۵۴ روز قابل قبول، ۱۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۲ روز ناسالم برای عموم و ۲ روز بسیار ناسالم بوده‌است.
وی در پایان با بیان اینکه خشکسالی های مستمر و بارش های حداقلی در سال گذشته و امسال، کانون‌های داخلی گرد و غبار در استان قم را به شدت فعال کرده‌است، تصریح کرد: تأمین حقابه‌های زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان، یک مسأله بسیار جدی است که در صورت کم توجهی آسیب‌های گسترده‌ای در مرکز کشور به دنبال دارد.  

  • نویسنده :
  • منبع :