19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نمونه برداری از مواد غذایی آزمایش شده از سلف دانشگاه تحصلات تکمیلی نشان می دهد علت مسمومیت تعدادی از دانشجویان آلودگی میکروبی بوده است.
دکتر مشهود تقیلو دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در واقع مسمومیت دانشجویان این واحد دانشگاهی مسمومیت غذایی تشخیص داده شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع از ۶۱ نفر که با علائم ناراحتی دستگاه گوارش پس از صرف وعده غذایی ناهار به مراکز درمانی زنجان مراجعه کردند، آزمایش گرفته شد اضافه کرد: در این خصوص عوامل بهداشتی و درمانی اقدامات درمانی به هنگام و لازم را انجام دادند و مورد حادی وجود نداشت.
این مسوول توصیه کرد با توجه به افزایش و احتمال آلودگی میکروبی در مواد غذایی، این موضوع مهم در آشپزخانه دانشگاهها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است پنجشنبه گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بعد از صرف ناهار در سلف سرویس دانشگاه با نشانه های شایع بیماری های گوارشی مثل حالت تهوع، استفراغ و اسهال مواجه شدند
حدود ۵۰ نفر از دانشجویان توسط معاونت دانشجویی دانشگاه به بیمارستان ولیعصر منتقل شدند، تعدادی هم البته به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کردند.
دکتر بابک کریمی رییس این واحد دانشگاهی نیز گفته بود: اینکه بروز علائم بیماری گوارشی در برخی دانشجویان این دانشگاه منشأ مسمومیت غذایی ناشی از آلودگی میکروبی یا عامل ویروسی دارد که نظر قطعی منوط به مشخص شدن نتایج نمونه گیری ها در آزمایشگاه است.

  • نویسنده :
  • منبع :