19 دی: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که با ناامیدی اظهار می کرد که فعلا فقط می خواهد تنها باشد و با سیاست کاری نداشته باشد، در مقابل خبرنگاران انحلال مجلس رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از تصمیم خود برای انحلال دوره بیست و چهارم مجلس کنست و برگزاری انتخابات جدید، در حال بررسی کناره گیری از عرصه سیاست است.
بنت به خبرگزاری ها گفت: "در حال حاضر قصد دارم تنها باشم و به کسی نپیوندم. در روزهای آینده اقدام هایم را تصمیم گیری خواهم کرد."
بنت پس از گفتگوی جمعه گذشته اش با دادستان کل اسرائیل، در مورد هرج و مرجی که در صورت تصویب نشدن مقررات موسوم به یهودیه و سامره ایجاد خواهد شد، تصمیم به انحلال کنست گرفت.
وی گفت: "من از باج گیری و تهدید خسته شده ام. بنابراین تصمیم به رفتن گرفته ام. "
بنت به همراه یایر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس که نخست وزیر جایگزین احتمالی خواهد بود، روز دوشنبه تصمیم خود را برای انحلال دولت فعلی و برگزاری انتخابات جدید اعلام کردند. این تصمیم پس از دو دوره تلاش طاقت فرسای دولت اسرائیل برای حفظ ائتلاف فعلی که در ماه های اخیر شاهد بحران های متعددی بوده است، گرفته شد. این دو نفر هفته آینده لایحه ای را برای تصویب در کنست ارائه خواهند کرد.
یایر لاپید طبق توافقنامه ائتلاف حزب خود در دوره انتقال نخست وزیر خواهد شد. قرار است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز ۲۲ تیر سفری به سرزمین های اشغالی داشته باشد. انتخابات آینده کنست، مجلس اسرائیل، در شهریور برگزار خواهد شد.
 رویترز می گوید که با انحلال دولت فعلی، نفتالی بنت به کم دوام ترین نخست‌وزیر تاریخ رژیم تل آویو تبدیل می‌شود؛ رکوردی که اگر لاپید بعد از انتخابات نخست‌وزیر باقی نماند، شکسته خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :