19 دی: مدیر حج و زیارت ایلام با بیان امکان تردد زائران به صورت انفرادی در مرز مهران وجود ندارد، گفت: ۱۳ دفتر مجاز زیارتی در این استان از امروز سه شنبه برای ثبت نام زائران به صورت کاروانی فعال است.
سجاد رحمانی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پذیرش زائر از مرز مهران افزود: از امرو سه شنبه ثبت‌نام زائران عتبات عالیات در دفاتر حج و زیارت استان در دفاتر چهار شهرستان ایلام، مهران، دهلران و چرداول به صورت کاروانی انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان تنها با ثبت‌نام در قالب کاروان‌های رسمی حج و زیارت با اطمینان خاطر عازم کشور عراق شوند، افزود: از امروز کاروان‌های حج و زیارت به تعداد روزانه هزار و ۸۵۰ نفر عازم عتبات عالیات خواهند شد.
به گفته رحمانی، در جلسه روز یکشنبه با مسئولان عراقی و رییس اداره گذرنامه تمامی تمهیدات جهت آسودگی خاطر زائران اندیشیده شده است.
مدیر حج و زیارت ایلام با بیان اینکه افراد فقط در قالب دفاتر حج و زیارت و دفاتر مجازی که زیر نظر این سازمان است اقدام به ثبت نام کنند، تصریح کرد: کاروان‌های سازمان دارای مدیر و روحانی نمایندگی دفتر در کربلا و نظارت بر هتل‌ها را بر عهده دارند.
مدیرحج و زیارت استان ایلام اضافه کرد: متولی امر زائرین، سازمان حج و زیارت است، اگر مسئله‌ای رخ دهد سازمان هلال احمر، بیمه و سایر دستگاه‌ها به این موضوعات رسیدگی می‌کنند.
رحمانی با بیان اینکه این زیارت فقط کاروانی است، یادآور شد: امکان زیارت به صورت انفرادی امکان‌پذیر نیست.

  • نویسنده :
  • منبع :