19 دی: معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: تورم ۵۰ ساله ایران مثل یک باتلاق، اقتصاد ایران را در بر گرفته و برای رفع آن نیاز به بسیج مردمی است.
دکتر محسن رضایی روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از استودیو تلویزیونی حوزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: بزرگترین تحولات اقتصادی را اگر روی یک بستر ناآرامی انجام دهیم آثار مثبت کار دیده نمی شود زیرا در یک فضای غیرمناسب صورت می‌گیرد.
وی گفت: از پارسال شروع کردیم و آرام آرام در حال کنترل عوامل تورم هستیم ولی چون این تورم مزمن شده و به ویژه در چهار سال اخیر، نرخ تورم بالای ۳۰ درصد بوده برای اصلاح به زمان نیاز است.
رضایی ادامه داد: تورم ایران در سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۰، بیش از ۳۰، ۴۰ و ۴۰ درصد بود که این موضوع قدرت خرید مردم را کاهش داده است بنابراین این تورم و این باتلاق ۵۰ ساله اقتصاد ایران را باید حل کرد که کار شروع شده و امیدواریم با بسیج مردمی بتوانیم این موضوع را جمع کنیم.
وی بیان کرد: به شدت دغدغه نگرانی مردم در خصوص وضعیت بازار و گرانی‌ها را داریم؛ چند اشکال در کار وجود داشت که کم کم در حال برطرف شدن است.
وی افزود: یکی از اشکالات کار، نبود نظارت کافی بود به گونه‌ای که سازمان تعزیرات در برخی از شهرستان‌ها نیرو نداشت؛ همچنین قانون مجازات محتکران و گران فروشان مربوط به ۲۰ سال پیش بود به عنوان مثال ۱۰ میلیون ریال جریمه برای فردی که ۱۰۰ میلیارد ریال احتکار کرده، اثر چندانی ندارد لذا مجازات‌ها جدی تر و ابزار کافی به تعزیرات داده شد.معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: با توجه به گرانی بین المللی در قیمت کالاها، اکنون میزان واردات خیلی خوب شده و گندم و ذرت به میزان کافی داریم؛ کمبودهایی در کنجاله و دانه‌های روغنی داشتیم که باعث شد روغن گران فروشی شود اما با بسیجی که صورت گرفت این کمبودها در حال برطرف شدن بوده و خوشبختانه وضعیت کالاها بهتر از یک ماه قبل است.
معاون اقتصادی رییس جمهور صبح روز سه‌شنبه به منظور شرکت در چند همایش و برنامه فرهنگی و اقتصادی از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد و استودیوی تلویزیونی "عصر ماندگار" در زمینه حوزه دفاع مقدس را در اهواز افتتاح کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :