19 دی: رییس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: ۱۰۰ دانشگاه از ۱۲۹ دانشگاه کشور امسال در عمل به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خوابگاه متاهلی احداث می کنند.
مسعود گنجی چهارشنبه شب در نشست با رییس و معاونان دانشگاه کردستان اظهار داشت: این دانشگاه پنجاه و سومین دانشگاهی است که ساختمان خوابگاه متاهلین را کلنگ‌زنی می‌کند و  چنانچه مدیر دانشگاهی در اجرای طرح احداث خوابگاه متاهلین کوتاهی کرده و اعتبار تخصیص یافته را هزینه نکند، ۱۰ تا ۱۵ سال از خدمات دولتی محروم خواهد شد.
وی گفت: سهم دانشگاه کردستان از بودجه اختصاص یافته به اجرای این ماده، ۱۶۰ میلیارد ریال است که برای اجرای سه بلوک خوابگاهی به ظرفیت ۱۶۳ نفر هزینه می شود.
رییس صندوق رفاه دانشجویان کشور، تعداد دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت عتف در دوره روزانه و سنوات مجاز را ۶۸۱ هزار و ۱۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال وام توسط صندوق رفاه به دانشجویان متقاضی پرداخت شده است.
گنجی به هزینه‌های تامین غذای دانشجو اشاره کرد و افزود: هیچ نگرانی برای تامین غذای دانشجویان نداریم و به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت آن هم نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید دغدغه مشکلات معیشتی داشته باشند، تاکید کرد: همه این اقدامات در راستای تقویت دانشگاه و رفع دغدغه‌های دانشجویان است و موجب بهتر شدن کیفیت آموزش و پژوهش نیز خواهد شد.
رییس صندوق رفاه دانشجویان کشور از مسوولین دانشگاه کردستان نیز خواست همه تلاش خود را بکار گیرند تا مهر ماهی متفاوت با همه سالهای تحصیلی گذشته، در پیش باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :