19 دی: وزیر امور خارجه در توئیتی دیدار و گفت وگو با نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا را ثمربخش توصیف کرد.
حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در این توئیت درباره دیدار خود با جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا نوشت: گفت‌وگوی ثمربخشی در مورد طیفی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، شامل آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها داشتیم.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر سایر طرفها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایدار است.
بدون عقب نشینی از حقوق مردم ایران به مذاکرات ادامه می‌دهیم
امیرعبداللهیان همچنین درباره سفر بورل در اینستاگرام نوشت: امروز در تهران میزبان آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم. آقای بورل متعاقب تماس تلفنی با بنده که به دنبال راه حلی برای خروج مذاکرات از بن بست بود با هدف روی ریل قرار دادن مذاکرات به تهران آمد. 
وی افزود: در دیدار حدودا ۴ ساعته اما مثبت در خصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردیم. به آقای بورل گفتم جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن، قاره اروپا برای ما از جایگاه مهمی برخوردار است.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: حفظ و گسترش روابط با قاره اروپا به شمول تمام کشورهای این قاره چه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله اولویت‌های ما در پیگیری مناسبات با این قاره است.
امیرعبداللهیان یادآور شد: در این دیدار، گفتگوی ثمربخشی در مورد طیفی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، شامل آخرین وضعیت مذاکرات و  لغو تحریم ها داشتیم. سعی می‌کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفت‌وگوهایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم. 
وی ادامه داد: ما همواره به تعهداتمان در برجام عمل کرده ایم و هیچ گاه از میز مذاکره خارج نشده ایم. اکنون نیز بدون عقب نشینی از حقوق مردم عزیز ایران، به مذاکرات ادامه خواهیم داد و امیدواریم به صورت مشخص طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق، اقدامات مسؤولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد. اگر سایر طرف ها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایدار است.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: لازم است از خبرنگاران و افراد رسانه‌ای حاضر در کنفرانس خبری تشکر و عذرخواهی کنم، در خبرها خوانده بودم مذاکرات طولانی آنها را کلافه کرده بود.
به گزارش ایرنا، جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا بامداد شنبه بمنظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشور و در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی، مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین بحث و تبادل نظر در مورد آخرین وضعیت مذاکرات و رفع تحریم‌ها وارد ایران شد.
 

  • نویسنده :
  • منبع :