19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از کشف و توقیف یک محموله قاچاق انواع پوشاک به ارزش یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریالی در یکی از محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
به گزارش اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم، مهدی ریاضی در همین خصوص بیان کرد: مامورین کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در محور اراک ـ قم به یک دستگاه خودروی پژو مظنون که پس از توقیف و بازرسی از این خودرو، مقادیری انواع پوشاک به ارزش یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال به ظن قاچاق کشف و سپس مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه دوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، به دلیل عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته شد.
ریاضی اظهار داشت: متهم علاوه بر ضبط محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، در مجموع به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، محموله مکشوفه قاچاق توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :