19 دی: وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد یازدهم تیرماه در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر پنج کشته و ۸۴ زخمی برجای گذاشت.

دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع مصدومان، ۱۵ نفر در حال حاضر به دلیل آسیب های وارد شده در بیمارستان بستری هستند و پنج نفر نیز جان باختند؛ ضمن آنکه ۶۴ نفر پس از انجام اقدامات درمانی لازم ترخیص شدند.
وی با بیان اینکه از مجموع مصدومان ۴۴ نفر زن و ۴۰ نفر مرد بودند، افزود: فوتی ها نیز دو نفر خانم و سه نفر آقا بودند که متاسفانه به دلیل شدت زلزله و تخریب واحد مسکونی، در زیر آوارها جان خود را از دست دادند.
نوروزیان با اشاره به آمادگی کامل مراکز درمانی استان و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تقویت بیمارستان بندرخمیر که کانون زلزله بوده، تصریح کرد: از ۱۵ مصدوم بستری، پنج نفر از بندرخمیر به بندرعباس منتقل شدند تا شاهد شلوغی و ازدحام در بیمارستان این شهرستان نباشیم و در صورت وقوع زلزله های دیگر امکان خدمت رسانی بیشتر وجود داشته باشد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیشتر مصدومان زلزله با ۵۲ نفر مربوط به منطقه بندرخمیر و بندرلنگه به ویژه روستای سایه خوش بوده است.
بامداد امروز شنبه ۱۱ تیرماه دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳منطقه بندرخمیر در استان هرمزگان را لرزاند.
براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :