19 دی: استاندار قم با حضور در منطقه دامشهر با خانواده داغداری که کودک خردسال خود را در اثر حمله سگ‌های ولگرد از دست داده است، دیدار کرد.
سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر شنبه باحضور در بین خانواده داغداری که کودک ۴ ساله خود را بخاطر حمله سگ های ولگرد در منطقه دامشهر از دست داده است، به گفت وگو و همدردی نشست.
ساعت ۱۳ روز ششم تیرماه جاری اورژانس ۱۱۵ یک کودک بدحال که در منطقه دامشهر قم مورد حمله گروهی از سگ‌ها قرار گرفته بود را به بیمارستان شهدای قم انتقال دادند.
به محض ورود کودک، به سرعت اقدام‌های اولیه انجام و در حالت احیا و سی‌.پی‌.آر قرار گرفت و عملیات اینتوبه‌گذاری نیز انجام شد، اما به رغم تلاش پزشکان، ساعت ۲۳ همان روز، جان خود را از دست داد.
همچنین ظهر روز جمعه ۱۰ تیرماه نیز در حادثه ای مشابه، سگ های ولگرد یک پسر بچه ۶ ساله دیگر را نیز به کام مرگ بردند.
متاسفانه این کودک پیش از رسیدن تکنسین‌های اورژانس به صحنه حادثه، به دلیل شدت جراحت‌های ناشی از حمله سگ جان خود را از دست داده بود.
منطقه دامشهر قم یکی از بزرگ‌ترین میادین دامی کشور محسوب می شود و مدتی است سکونت انسان ها در کنار واحدهای دامداری به معضلی در این منطقه تبدیل شده که از نظر بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی تهدیدی برای شهر قم به شمار می‌آید.
شهرک صنعتی دامشهر به مساحت ۶۶۴ هکتار، در سال ۷۵ در کیلومتر ۱۳ محور قم - جعفریه احداث شد، ۳۰ کاروانسرای دام در این شهرک وجود دارد و سالانه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون راس دام از استان های مختلف کشور وارد میدان دامشهر می شود.




  • نویسنده :
  • منبع :