19 دی: رئیس نظام پزشکی استان قم گفت: امروز شرایط استان قم در خصوص بیماری کرونا شکننده است و اگر سهل انگاری صورت گیرد، ورود به پیک جدید کرونا اجتناب ناپذیر خواهد بود .

دکتر سید حسن عادلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: چندین هفته متمادی است که شرایط استان قم از نظر ابتلاء به بیماری کرونا مناسب بوده و آمار مثبت شدن تست‌ها یک رقمی و آمار فوتی‌ها نیز صفر بود که باید از تلاش‌های کادر درمان در استان قم تقدیر کرد و برایشان آرزوی توفیق داریم. 

وی ابراز داشت: از هفته گذشته در کلینیک‌های تخصصی، اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها شاهد افزایش مراجعه بیماران مبتلا به کرونا هستیم و آمار تست‌های مثبت افزایش یافته و این زنگ خطری برای کادر درمان و شهروندان قمی است. 

رئیس نظام پزشکی استان قم افزود: باید با هوشیاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص زدن ماسک در مناطق بسته و تجمع‌ها و با مراجعه زودهنگام در صورت بیماری به پزشک مانع از شیوع این بیماری و وقوع پیک جدید کرونا شویم. 

عادلی اضافه کرد: اگر سهل انگاری صورت گیرد، ورود به پیک جدید کرونا اجتناب ناپذیر خواهد بود و امروز شرایط استان قم در خصوص بیماری کرونا شکننده است و اگر وارد پیک جدید شویم شرایطی بحرانی خواهیم داشت. 

رئیس نظام پزشکی استان قم عنوان داشت: امروز بیمارستان‌ها شرایط عادی خود را دارند و مشغول خدمت رسانی به سایر بیماران غیرکرونایی هستند و اقدامات لازم تشخیصی و عمل‌های جراحی برای بیماران مختلف در حال انجام است که اگر وارد پیک جدید شویم این امر موجب خواهد شد که شرایط فعالیت کادر درمان متفاوت و اوضاع بیمارستان‌ها نامناسب شود و در این صورت هزینه‌ها هم افزایش می‌یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :