19 دی: شهردار خوانسار گفت: تحویل اشتباهی جنازه به خانواده های متوفی در خوانسار و خاکسپاری یکی از اجساد از روی عمد نبوده است.
مهدی احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: ما یک روز قبل از عید قربان ۲ متوفی خانم داشتیم که غسال خانم برای شست و شوی این ۲ میت اقدام کرد که اتفاقا در حین شست و شو از اقوام و بستگان آنها نیز به کمک خانم غسال آمده و در امر غسل دادن حضور داشته اند.
وی گفت: بعد از اتمام کار، میت به سردخانه منتقل می شود تا وقت کفن و دفن برسد.
شهردار خوانسار ادامه داد: وقتی خانواده یکی از متوفی ها برای تحویل جنازه و برگزاری مراسم تشییع مراجعه می کند به دلیل کوچک بودن منطقه و کم بودن حجم فوتی ها بدون توجه به شناسایی، میت را تحویل می گیرد.
احمدی افزود: در هنگام دفن و تلقین هم توجهی به این موضوع که میت به آنها تعلق دارد یا خیر نمی شود و اقدام به خاکسپاری می کنند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده بعدی که بعد از ۲ ساعت اختلاف مراجعه می‌کنند متوجه می شوند میت به آنها تعلق ندارد و میت آنها جا به جا و به اشتباه خاکسپاری شده است.
شهردار خوانسار گفت: با کسب رضایت طرفین مشکل حل شده و هیچ گونه اختلافی پیش نیامد و ما از طرفین بخاطر این اشتباه عذرخواهی هم کردیم؛ اما در فضای مجازی شیطنت هایی صورت گرفته و موضوع را برجسته و حساسیت ایجاد کردند که مطمئنا کار شخصی غیر از اقوام متوفی ها بوده است.
احمدی تصریح کرد: بعد از این اتفاق جلسه ای گرفته شد اخطار به افراد خاطی داده شد و برای غسالخانه کاور مخصوص میت و برچسب شناسایی تهیه شد که در آینده شاهد تکرار این موضوع نباشیم.
شهردار خوانسار توصیه کرد: اگر چه مطالبه گری یکی از کارکردهای رسانه است ولی توجه کردن به حیثیت و آبروی افراد و خانواده ها از الزامات اخلاقی و اصول حرفه ای رسانه های خبری است.
بر اساس این گزارش، در روز عید قربان در اتفاقی عجیب جسد یک متوفی تحویل خانواده دیگری شد و بعد از خاکسپاری، هنگامی که خانواده دوم میخواستند متوفی خود را به خاک بسپارند برخی از اعضای خانواده درخواست دیدن چهره متوفی را می کنند که متوجه می شوند جنازه فردی غیر از مادرشان است و بعد از آن به شهرداری مراجعه می  کنند و متوجه می شوند جنازه مادرشان به اشتباه تحویل خانواده دیگری شده است و به خاک سپرده شده است.
بعد از آن خانواده اول هم متوجه می شوند جنازه فردی غیر از متوفی خودشان را ساعاتی قبل به خاک سپرده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :