19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه میزان استفاده از ماسک در جمعیت شهری و روستایی استان به کمتر از پنج درصد رسیده است، گفت: بسیاری از مبتلایان فاقد علامت هستند که این مساله به نوبه خود سبب افزایش تعداد مبتلایان به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می شود.
مهدی مصری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در سالن کرامت استانداری، بیان کرد: ماهیت ویروس کرونا این است که همواره با جهش های جدید روبه رو می شود؛ از ویژگی های مهم نوع جدید جهش بیماری کووید۱۹ قدرت سرایت بسیار بالای آن است.
وی با اشاره به 2 برابر شدن میزان مبتلایان کرونایی قم طی روزهای اخیر افزود: استان قم به همراه چهار استان دیگر درگیر جهش جدید ویروس کرونا شده که از علائم مهم آن درگیری شدید ریوی است.
مصری بیان کرد: برای کنترل و جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری کرونا لازم است تا تمامی افراد دارای علامت بیماری دست کم به مدت پنج روز قرنطینه خانگی شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: احتمال مثبت بودن افراد مشکوک مراجعه کننده به مراکز درمانی قم به مرز ۷۰ درصد رسیده است.
وی با انتقاد از پوشش غیرمطلوب دُز سوم واکسن کرونا، تصریح کرد: همچنان پوشش واکسیناسیون عمومی قم به خصوص در بین سالمندان و مرحله سوم با ۲۸ درصد مطلوب ارزیابی نمی شود.
مصری با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی گفت: تجربه واکسیناسیون حاکی از این است که تعداد مبتلایان هشت برابر و فوتی ها 11 برابر کاهش یافته است.

  • نویسنده :
  • منبع :