19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: قم به همراه ۴ استان دیگر درگیر نوع جهش یافته ویروس کرونا شده و میزان ابتلاء افراد به ویروس کرونا دو برابر شده است.

مهدی مصری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ویروس کرونا هر از چندگاهی با جهش‌هایی رو به رو می‌شود و سویه جدید این ویروس نیز قدرت سرایت بالایی دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان داشت: در روزهای اخیر متأسفانه استان قم به همراه ۴ استان دیگر درگیر نوع جهش یافته ویروس کرونا شده اند و میزان ابتلاء افراد به کرونا دو برابر شده است. 

وی افزود: افرادی که کرونا می‌گیرند و یا علائم این بیماری را دارند باید حداقل به مدت ۵ روز قرنطینه باشند و در غیر این صورت حضور آنان در اجتماع موجب گسترش و انتشار ویروس به سایر افراد می‌شود. 

مصری با اشاره به نتایج تست‌های کرونا در روزهای اخیر در استان قم بیان داشت: کسانی که برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشت و درمان استان مراجعه می‌کنند نتیجه تست نزدیک به ۷۰ درصد آنان مثبت می‌شود و این امر زنگ خطری برای استان است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون شهروندان قم ابراز داشت: پوشش واکسیناسیون عمومی در قم مناسب نیست و ۲۸ درصد دوز سوم را دریافت کردند که این آمار مطلوب نیست. 

مصری عنوان داشت: واکسیناسیون نتایج خوبی به دنبال داشته است و در این مدت تعداد مبتلایان ۸ و فوتی‌ها تا ۱۱ برابر کاهش داشته است. 

وی میزان استفاده از ماسک در استان قم را نیز مطلوب ندانست و بیان داشت: در شهرقم و روستاهای استان کمتر از ۵ درصد از ماسک استفاده می‌کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند افراد مبتلا به کرونا ممکن است علامت خاصی نداشته باشند و به همین دلیل در راستای عدم ابتلاء به این ویروس می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

  • نویسنده :
  • منبع :