19 دی: معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم در روز ۲۹ تیرماه در قم خبر داد.
امیر عباس فلاح چهارشنبه شب در نشست خبری یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم گفت: نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به کشورمان بوده، اما به لطف الهی و با رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور همیشگی مردم در صحنه، همواره شکست خورده است.
وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ارتش استان قم خاطرنشان کرد: تا کنون برنامه ها و اقدامات مختلفی برای گرامیداشت نام و یاد شهدای ارتش به انجام رسیده است، اما قطعا کافی نبوده و باید با برنامه ریزی لازم برای ۴۶ هزار شهید نزاجا اقدامات مؤثری انجام دهیم.
معاون نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ساخت فیلم ها و مستندهایی در رابطه با شهدای ارتش در دستور کار قرار گرفته و برخی از آنها به زودی اکران می شود، تصریح کرد: با توجه به فقدان یگان مستقل ارتش در قم، شهدای ارتش در این استان کمتر شناخته شده اند.
وی با اشاره به اهمیت، جایگاه و نقش ارتش در طول چهار دهه گذشته در حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: کتاب «لشکر ۱۱۰» که روایت داستانی از زندگی ۱۱۰ شهید ارتش استان قم است، در مراسم یادواره شهدا رونمایی خواهد شد.
فلاح در پایان با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری ارتش جمهوری اسلامی در جهت گرامیداشت شهدای ارتش و توسعه فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم آرمان ها و ارزش های مقدسی که شهدا برای آنها خون پاک خود را نثار کردند را به نسل جوان کشورمان منتقل کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :