19 دی: رییس ستاد توانمند سازی محله های کم برخوردار کشور گفت: ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ۲۰۲۰ محله کم برخوردار برای اقشار نیازمند و کم درآمد احداث می شود.
علی آقا محمدی روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش طرح هلال رحمت بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین مسکن برای قشر ضعیف در این محله ها پیگیری شده است و به زودی ثبت نام این افراد آغاز می شود.
وی با بیان این که ثبت نام مسکن در خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت این طرح زودتر و در روز عید غدیر آغاز می شود گفت: برای تحقق این امر بانک‌های عامل و سایر نهادهای خدمات رسان پای کار خواهند آمد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ۲ هزار و ۲۰ محله با حدود جمعیتی ۲۰ میلیون نفر در کشور شناسایی شده است که کمیته امداد امام(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، هلال احمر و بهزیستی برای احیای این محله ها اقدام کرده اند.
وی تصریح کرد: افراد ساکن در این محله های کم برخوردار تحت پوشش بیمه درمانی رایگان قرار می گیرند و ساکنان این محله ها به مدت پنج سال از خدمات پزشک خانواده نیز بهره‌مند می شوند.
آقا محمدی افزود: ۳۸ محله از این محله های کم برخوردار در خراسان شمالی قرار دارد و به دلیل منسجم بودن مسوولان این استان و تیم شکل گرفته برای بهبود وضعیت این محلات کار در ۱۸ محله استان آغاز شده است.
وی در رابطه با تحصیلات و استعداد یابی ها در این محله ها نیز گفت: در این مناطق دوره های مدیریت صنعتی آغاز می شود و در خراسان شمالی هزار نفر از این دانش آموزان دور های کسب و کار دانشگاهی را فرا می گیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :