19 دی: جان کربی مقام ارشد کاخ سفید همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه غرب آسیا اعلام کرد که گزینه ترجیحی واشنگتن در قبال ایران همچنان دیپلماسی است.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد «گزینه ترجیحی» بایدن در قبال ایران همچنان دیپلماسی است. وی درعین حال مدعی شد آمریکا «هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنخواهد داشت».
کربی در این مصاحبه همچنین مدعی شد: مراجعه روسیه به ایران برای دریافت پهپاد به دلیل فشار تحریم ها است.
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: تلاش روسیه برای تامین پهپاد از ایران پیام زیادی را در مورد انزوای هر دو کشور در جامعه بین‌الملل و مشکلات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در زمینه تامین نیازهای دفاعی خود می رساند.
وی ادعا کرد: روی آوردن روسیه به ایران، گویای میزان انزوای هر دو کشور در جامعه جهانی به دلیل اقدامات آنها در مناطق مختلف است.
این مقام کاخ سفید ادامه داد: ما می دانیم که تحریم ها فشارمی آورند. ما می دانیم که کنترل صادرات فشار می آورد. ما می دانیم که توانایی پوتین  برای جایگزینی مهمات و اکنون دریافت پهپادها به دلیل فشار جهان بر وی، محدود شده است.
این مقام کاخ سفید در عین حال با اذعان به توانایی تولید داخلی ایران گفت: واضح است که ایران توان تولید داخلی را دارد. من جزئیات توافقی را که پوتین با ایران امضا کرده است، نمی دانم  و نمی توانم به طور مشخص در مورد اینکه ایران تا چه حد می تواند این نیاز روسیه را برطرف کند، صحبت کنم.

  • نویسنده :
  • منبع :