19 دی: «انور قرقاش»، وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در سیاست خارجی اعلام کرد که ابوظبی سفیر خود را به تهران می فرستد و می خواهد روابط خود را با ایران بازسازی کند.
به گزارش شبکه روسیاالیوم، انور قرقاش امروز جمعه گفت که ابوظبی در آستانه اعزام سفیر خود به تهران است و می خواهد روابط خود را با ایران بازسازی کند.
قرقاش تاکید کرد که «امارات متحده عربی بخشی از یک محور و ائتلاف علیه ایران نخواهد بود، حتی اگر اقدامات تهران در منطقه به تلاش‌های دیپلماتیک کمک نکند.»
قرقاش وزیر مشاور رئیس امارات متحده عربی در امور سیاست خارجی اواخر فروردین گذشته در سخنانی گفت که این کشور به دنبال بهترین روابط با ایران است.
وی در بخشی از صحبت‌هایش در نشستی با عنوان «امنیت و ثبات در جهان در حال تغییر ما، از نگاه امارات» افزود: با توجه به تحولات منطقه، باید با کشورهایی که سیاست‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی دارند، با تکیه بر مشترکات و تقویت آن و بدون تمرکز بر موارد اختلاف، امور را عاقلانه و منطقی مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: ما ایران را به عنوان یک همسایه می‌بینیم بنابراین به دنبال ایجاد بهترین روابط با آن هستیم.قرقاش در ادامه گفت: امارات در آسیب رساندن به هیچ یک از همسایگان خود به ویژه ایران، طرف یا شریک نخواهد بود و ما همیشه به دیپلماسی، گفت وگو و همکاری اقتصادی متوسل خواهیم شد.
وی افزود: ما باید مفاهیمی را ایجاد کنیم که به ثبات نظام منطقه‌ای کمک کند که مهمترین آنها احترام به حاکمیت دولت‌ها و رد مطلق استفاده از زور در روابط منطقه‌ای است.
قرقاش در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین افزود که سلطه غرب بر نظام بین المللی با ظهور قدرت‌های جدید در روزهای پایانی خود است.
مشاور رئیس امارات متحده عربی پیش از این نیز در اظهاراتی در نشست اکسپو ۲۰۲۰ از تلاش کشورش برای همکاری با ایران و کاهش تنش‌های منطقه‌ای خبر داده بود.
این مشاور ارشد دولت امارات در ادامه سخنانش تاکید کرده بود: تمام هدف ما یافتن راهی برای همکاری عملی با ایران و اطمینان از وجود دستور کار برای ثبات و رفاه در منطقه است.
  • نویسنده :
  • منبع :