19 دی: معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از حمایت جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر از حکم غیرقانونی دادگاه سوئد علیه حمید نوری انتقاد کرد.
کاظم غریب آبادی در توئیتی با انتقاد شدید از حمایت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری نوشت: بسیار تاسف برانگیز است که جاوید رحمان به جای اعتراض به مقامات سوئدی و پاسخگو کردن آن‌ها در برابر نقض های گسترده حقوق بشر بنیادین قربانی (نوری) به صورت علنی از بازداشت خودسرانه و دادگاه نمایشی این شهروند ایرانی حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: بیانیه مطبوعاتی جاوید رحمان در حمایت از یک بی عدالتی فاحش، نشانه دیگری از تمایل ذاتی او به سوءاستفاده از ماموریتش، که با حمایت انگلیس ایجاد شده است، برای یک کمپین بزرگ نمایی جهت خرسند کردن معاندان ایران، به قیمت قربانی کردن اصول بنیادین حقوق بشر است.
به گزارش ایرنا، دادگاه سوئد روز پنجشنبه ۲۳ تیر با صدور حکمی، حمید نوری شهروند ایرانی را که با اتهامات بی‌اساس گروهک تروریستی منافقین در بازداشت به سر می‌برد، به حبس ابد محکوم کرد.
او همچنین از سوئد اخراج و از بازگشت به این کشور منع شده است. این شهروند ایرانی به پرداخت غرامت به آنچه خانواده‌های «رنج‌دیده‌» خوانده محکوم شد. بر همین اساس اعلام شد که نوری در بازداشت می‌ماند تا احکام صادر شده علیه او اجرایی شود.
حمید نوری از آبان‌ سال ۹۸ به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد دستگیر و بنا بر اتهامات واهی گروهک تروریستی منافقین محاکمه شد.
وی در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :