19 دی: روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با رد ادعای نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تاثیرپذیری این سازمان از بیگانگان و جاسوسان فراری از کشور، نقشه راه سازمان حفاظت محیط زیست را نص صریح قانون و فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در متن جوابیه روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست به اظهارات نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی آمده است: «حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از تاکیدات موکد دین مبین اسلام است و در آیات نورانی کلام وحی و احادیث و روایات معصومین (علیهم السلام) بر لزوم حفظ و صیانت از زمین، طبیعت و موجودات زنده آن به دفعات توصیه شده است.
افزون بر این، در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود. از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.
سازمان حفاظت محیط زیست در راستای انجام تکالیف شرعی و قانونی خود و با پیروی از منویات عالمانه و راهگشای رهبر معظم انقلاب که در قالب «سیاست های کلی محیط زیست» به روسای قوا ابلاغ شده است، حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی کشور را خط قرمز خود می‌داند و در انجام ماموریت‌های محوله با عنایت به سند تحول دولت مردمی به عنوان خط‌ مشی دولت سیزدهم و سخنان ریاست محترم جمهوری مبنی بر اینکه توسعه فرع بر محیط زیست است، هیچ نقشه راهی جز نص صریح قانون و فرامین مقام معظم رهبری را بر نمی‌تابد.
لذا ضمن تکذیب ادعای واهی تاثیرپذیری این سازمان از بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک، همگان را به رعایت تقوا و پرهیز از اتهام‌زنی‌های ناروا دعوت کرده و انتظار داریم برای آبادانی، پیشرفت و سربلندی ایران عزیزمان، سازمان حفاظت محیط زیست را در انجام وظایف و مسوولیت های قانونی خود یاری نمایند.» 

  • نویسنده :
  • منبع :