19 دی: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بر اثر سانحه برخورد یک فروند قایق صیادی با شناور ناشناس در محدوده میدان نفتی درود واقع در آب‎های خلیج فارس یک کشته و ۲ مصدوم بر جا گذاشت.
حجت خسروی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۲۰ دقیقه روز گذشته با اعلام اضطرار بستگان یک نفر از سرنشینان قایق صیادی مضطر به مرکز فرعی جست وجو و نجات دریایی جزیره خارگ مبنی بر تصادم شناور یاد شده با چهار سرنشین با شناوری ناشناس، هماهنگی لازم صورت گرفت و بلافاصله ناجی ۹ به منطقه وقوع سانحه اعزام شد.
خسروی بیان کرد: با رسیدن شناور ناجی به موقعیت مشخص شد، سه تن از سرنشینان قایق صیادی در اثر برخورد با شناور ناشناس دچار مصدومیت شدید شده‌ که تا پیش از رسیدن شناور ناجی، ۲ تن از آنها توسط یک‌فروند قایق صیادی بومی به مرکز درمانی جزیره خارگ منتقل شده‌ بودند.
خسروی ادامه داد: برهمین اساس ۲ فرد مضطر به ناجی ۹ انتقال یافت و پس از پهلوگیری به اسکله، فرد مصدوم توسط آمبولانس مستقر در اسکله به مرکز درمانی خارگ منتقل شد.
وی یادآور شد: در این حادثه یکی از ۲ مصدوم که توسط قایق امدادرسان بومی به اسکله منتقل شده بود، به دلیل شدت جراحت، حین انتقال به مرکز درمانی، جان خود را از دست داد؛ وضعیت عمومی ۲ نفر مصدوم دیگر، مساعد گزارش شده است.
خسروی بیان کرد: بررسی‌ اولیه حاکی است قایق صیادی از سمت سینه برخورد داشته و به موجب آن دچار آسیب جدی شده است.
وی افزود: بررسی دقیق سانحه در دستور کار قرار دارد و اخبار تکمیلی پس از انجام کارشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :