19 دی: استاندار فارس با بیان اینکه وقوع سیل در بخشی از شهرستان استهبان منجر به کشته شدن شش نفر از هموطنان شد، گفت: عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان استهبان ادامه دارد.
محمدهادی ایمانیه شامگاه جمعه در گفت‌ وگو با ایرنا درخصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده در پیرامون شهرستان استهبان اظهار کرد: امروز حوالی ساعت ۵ بعدازظهر بارندگی شدید در منطقه شهرستان نی‌ریز موجب بروز سیل شد و تعدادی از هموطنان که در کنار رودخانه حضور داشتند دچار سیلاب شدند.
استاندار فارس ادامه داد: وقوع این سیل در بخشی از شهرستان استهبان منجر به کشته شدن شش نفر از هموطنان شد که به نظر می‌رسد تعداد دیگری هم دچار مشکل شدند.
ایمانیه با بیان اینکه عملیات امدادرسانی در این منطقه ادامه دارد، گفت: خوشبختانه در شهرستان نی‌ریز و داراب با وجود اینکه ستاد بحران در این شهرستان‌ها فعال شده تاکنون گزارشی از فوتی نداشتیم. 
وی درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای بارش‌های رگباری پیشبینی شده در اواسط هفته گفت: از اواسط هفته تا آخر هفته بارش‌های رگباری را به ویژه در شرق استان خواهیم داشت و لازم است که هموطنان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از اسکان در اطراف رودخانه ها اجتناب کنند.
یوسف کارگر فرماندار استهبان نیز شامگاه جمعه از وقوع سیل در بخش مرکزی شهرستان استهبان خبر داد و گفت: ساعت ۵ تا ۵:۳۰ بعدازظهر امروز بارندگی شدید در منطقه رودبال ایج در بخش مرکزی استهبان منجر به وقوع سیل شد.
فرماندار استهبان ادامه داد: عده‌ای که برای تفریح به این منطقه مراجعه کرده بودند و در کنار رودخانه حضور داشتند، دچار سیل می‌شوند.
وی گفت: این حادثه شش کشته به جا گذاشت که چهار نفر بانو و دو نفر مرد از جانباختگان این حادثه بودند.
کارگر گفت: هم‌اکنون در حال پایش منطقه هستیم و امکان دارد آمار تعداد جانباختگان افزایش یابد.
وی اظهار داشت: دو نیروی امدادی از شهرستان فسا و دو نیرو از شهرستان داراب به منطقه اعزام شدند و از شیراز هم یک تیم متخصص که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند در حال اعزام به منطقه هستند.
فرماندار استهبان گفت:در حال حاضر ستادی برای اسکان خانواده متوفیان و ستادی هم برای بحران و امدادرسانی و پایش منطقه تشکیل شده است.


  • نویسنده :
  • منبع :