19 دی: فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری متهم به جعل و کلاهبرداری ملکی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی در گفت و گویی اظهار داشت:در پی وصول شکایتی مبنی بر اینکه فردی ۲ هزار متر مربع از اراضی مرغوب شهر قم به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال را به وی فروخته در حالی که متعلق به غیر بوده و کلاهبرداری انجام شده است، بلافاصله تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی استان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و مشخص شد، متهم با انجام مانورهای متقلبانه و جلب اعتماد خریدار طی مبایعه نامه ای اراضی موصوف را به وی فروخته است.
وی ادامه داد: با تلاش مضاعف کارآگاهان، متهم که دارای سابقه کیفری غصب عنوان وکیل نیز بوده است، شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
 وی تصریح کرد: متهم اعتراف کرد که با ارائه وکالتنامه جعلی به یکی از دفاتر اسناد رسمی قم ، از سهل انگاری سر دفتر سوء استفاده کرده و با تنظیم سند قطعی غیر منقول، اراضی موصوف را به شاکی انتقال داده و مبلغ ۱۱۰میلیارد ریال دریافت کرده است.
میرفیضی ابراز داشت: متهم در نهایت به مرجع قضائی استان معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی استان قم به شهروندان توصیه کرد: قبل از خرید اموال غیر منقول، مستندات مالکیت فروشنده و ایادی ماقبل تا مالک اولیه را مشاهده و برای بررسی اصالت اسناد در صورت امکان به صورت حضوری و یا تلفنی با فروشندگان مذاکره و با استعلام از دفاتر اسناد رسمی و سازمان ثبت اسناد و املاک شهر مربوطه نیز از صحت و سقم اسناد، اطمینان حاصل کنند تا مورد سوء استفاده افراد جاعل و کلاهبردار قرار نگیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :