19 دی: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) قم و تکمیل آن طی ۸ ماه خبر داد.
محمد صادقی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی بافت اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) در محله چهل اختران قم به دلایل مختلفی بیش از یک دهه به تأخیر افتاد که نبود اعتبارات مورد نیاز و همچنین عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف از جمله علل آن بوده است.
وی با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهور در خصوص ساماندهی بافت اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) افزود: اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده ۳۰۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دولتی به میزان یک سوم سهم اعتبارات ملی توسط مسکن و شهرسازی، یک سوم از محل اعتبارات استانی توسط استانداری و یک سوم هم سهم شهرداری تملک و اجرای طرح انجام می‌پذیرد.
صادقی عنوان داشت: مساحت این پروژه ۸۵۰۰ متر مربع است که از این میزان ۷۰۰۰ متر مربع در قالب احداث صحن برای امامزاده و ۱۵۰۰ متر مربع نیز مربوط به محورهای دسترسی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: این پروژه در طول ۸ ماه اجرا خواهد شد و در مرحله اول فضای شهری، رواق‌های امامزاده، تأسیسات شهری و گذر تاریخی این محله اجرایی می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :