19 دی: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: در سفر هیات دولت به قم در دی ماه سال گذشته، ۹۹۳ میلیارد تومان برای تسهیلات ازدواج پیش‌بینی ‌شده است.
ابراهیم ملکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: این تسهیلات توسط ۲۲ بانک عامل باید پرداخت شود و تاکنون ۲۵۵ میلیارد تومان پرداخت ‌شده است.
وی اضافه کرد: ۵۲۵ میلیارد تومان باید توسط وزارت کشور، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی پرداخت شود که بخشی از آن‌ها پرداخت‌ شده و این ارقام ماحصل سفر رییس‌جمهور به قم است.
وی با بیان این که در این سفر ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده ‌شده است، گفت: از این مبلغ ۱۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در قالب پنج هزار و ۷۵۲ میلیارد تسهیلات ثابت و پنج هزار و ۹۳۷ میلیارد تسهیلات در گردش بوده که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اختصاص می‌یابد.
به گفته ملکی، مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان قم در ۲۰ حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، منابع آب، امنیت شهرها، اداره امور غذایی، انرژی، حمل‌ونقل، کاهش آلودگی و محیط‌زیست، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، دین و مذهب، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و صنایع دستی، رسانه، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت و آموزش عالی و حمایتی و توان‌بخشی استان بوده است.
وی طرح‌های پیشنهادی برای این تسهیلات را ۱۳۲ طرح دارای توجیهات اقتصادی و فنی توسط استان دانست و افزود: تسهیلات طرح‌های پیشنهادی با اولویت برای رونق تولید، اشتغال و مشاغل خانگی توسط ۱۱ بانک عامل پرداخت خواهد شد که تاکنون ۲ هزار و ۱۸ میلیارد تومان توسط این ۱۱ بانک عامل پرداخت ‌شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :