19 دی: وزیر امور خارجه گفت: جوزف بورل از مجموعه دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات پیش نویسی تهیه کرده و به عنوان پیشنهاد هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به همه طرف‌ها ارائه داده و در پایتخت‌ها در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.
حسین امیرعبداللهیان در گفت وگویی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برجام، اظهار داشت: در چهار ماه گذشته تبادل پیام‌هایی را از طریق نماینده اتحادیه اروپا با طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم ها داشته‌ایم و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بورل از مجموعه دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات، پیش نویسی تهیه کرده و به عنوان پیشنهاد هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به همه طرف‌ها ارائه داده و در پایتخت‌ها در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.
امیرعبد اللهیان بیان کرد: چارچوب مذاکرات، خطوط قرمز و هدفی که در مذاکرات دنبال می کنیم، روشن است و پس از اینکه دیدگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا در زمان تعیین شده، هیات‌های ایران، ۱+۴ و آمریکا به طور غیرمستقیم در وین بتوانند راجع به جزئیات بیشتر،  گفت‌وگوهای خود را برای پیگیری نتایج هرگونه توافقی دنبال کنند.
وی گفت: وزارت خارجه به عنوان مسئول مذاکره با حساسیت و دقت‌نظر برای احقاق حقوق ملت ایران، مذاکرات را دنبال می‌کند و برای ما مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود، به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.
وزیر امور خارجه گفت: مایلم تاکید کنم ما برای رسیدن به یک توافق قوی، خوب و پایدار، جدی هستیم و اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیش رو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :