19 دی: استاندار قم با اشاره به میزبانی از زائران اربعین در قم گفت: با توجه به پیش‌بینی انجام شده در زمینه تعداد حضور زایران ایرانی و غیرایرانی، اصل تمرکز از میزبانی از زائران در مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.
سید محمدتقی شاهچراغی شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری افزود: از ظرفیت مصلای قدس و نیز مساجد و حسینیه‌هایی که آمادگی دارند، در این زمینه استفاده می‌شود.
امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی(ع) با ۲۶ شهریورماه مصادف شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به همکاری و همیاری که بین مدیران استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد؛ گفت: برای پیگیری امور مردم، این ارتباطات به صورت منظم و مرتب برقرار است و جلسات مستمری در این زمینه برگزار می‌شود.  
وی با تاکید بر اینکه عزم همه مدیران استان جزم شده است، تا گرهی از مشکلات مردم باز شود، اظهار داشت: سفر استانی رییس جمهوری به قم در سال گذشته انجام شد و ۱۴۲ مصوبه در این سفر داشتیم.
شاهچراغی با اشاره به اینکه برخی از مصوبات این سفر، طرح‌هایی بوده است که سالیان سال بر روی زمین مانده بودند، اضافه کرد: برای مصوبات این سفر نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد که بخشی از آن دریافت شده است.
استاندار قم خاطرنشان کرد: دریافت برخی از مجوزها در این سفر بی نظیر بود که ان شاءالله به واسطه آن، گره‌هایی از شهر و استان قم برطرف می شود.
وی افزود: به عنوان مثال در قسمتی از منطقه نیروگاه شهر قم، خطوط انتقال فشار قوی برق عبور کرده است و تعداد زیادی از خانه‌های مردم در زیر این خطوط قرار دارد که در قبال این سفر با شرکت برق توافق شد تا با اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان این خطوط برق جابجا شوند. 
وی توجه به طرح هایی در زمینه بافت فرسوده، مسکن و راه‌های استان قم از جمله محورهای قم-جعفریه و قم-کهک را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: برخی از جاده‌های قم به جاده مرگ معروف شده بودند که با تدابیر اندیشیده شده، در اصلاح این محورها اقدام‌هایی صورت گرفته است.
استاندار قم ابراز امیداوری کرد که ان شاءالله این تلاش مدیران استان با قوت ادامه یابد و خود را برای ارایه طرح‌های بزرگ‌تر در سفر دوم رییس جمهوری به استان قم آماده سازیم.

  • نویسنده :
  • منبع :