19 دی: «داریا داگینا» (Darya Dugina) دختر «الکساندر دوگین» اندیشمند سیاسی روسیه که در غرب به مغز متفکر کرملین و متحد پوتین مشهور است، در حادثه انفجار خودرو اش در نزدیکی مسکو کشته شد.
تارنمای نشریه انگلیسی گاردین با انتشار این خبر نوشت: داریا داگینا، ۳۰ ساله، دختر  الکساندر دوگین (Alexander Dugin) متحد پوتین بود که به همراه پدرش که یک فرد «فرا ملی گرا» است به خارج از مسکو سفر کرده بود.
به ادعای این نشریه انگلیسی، الکساندر دوگین به شدت بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نفوذ دارد، حال دختر وی در یک حادثه انفجار قدرتمند در داخل خودرو کشته شده است.
گاردین افزود: داریا داگینا ساعت ۲۱:۳۰ به وقت محلی، سوار بر یک دستگاه اتومبیل «تویوتا لندکروز» در نزدیکی روستایی به نام «بولشی ویازمی» (Bolshiye Vyazemy) در  فاصله ۲۰ کیلومتری غرب مسکو بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده کشته شد.
داریا دوگینا در کنار پدرش الکساندر دوگین در جریان شرکت در جشنواره سنتی خانوادگی چند ساعت قبل از حادثه انفجار خودرو 

شبکه خبری راشاتودی نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: الکساندر دوگین که یک مفسر سیاسی است، در غرب به «مغز متفکر ایدئولوژیک کرملین» مشهور است.
این رسانه روسی در ادامه افزود: الکساندر دوگین غروب روز شنبه (روز گذشته) و پیش از وقوع این حادثه برای سخنرانی در مورد «سنت و تاریخ» در جشنواره ای در نزدیکی مسکو شرکت کرده بود که دخترش نیز بعنوان مهمان حضور داشت، برخی خبرهای تایید نشده حاکی است که داگین ابتدا قصد داشته با خودرو دخترش این جشنواره را ترک کند  اما بعدا تصمیم خود را تغییر می دهد، شاهدان از حضور بهت زده الکساندر دوگین در نزدیکی محل وقوع انفجار خوردو دخترش خبر دادند، مقام های روسی در حال بررسی علل این حادثه هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :