19 دی: رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم از انجام تست آبله میمونی در مراکز منتخب کرونای استان قم خبر داد و افزود: تاکنون هیچ مورد ابتلا به آبله میمونی در قم گزارش نشده است.

سیامک محبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون یک مورد آبله میمونی در شهر اهواز شناسایی شده که به دنبال آن وزارت بهداشت اعلام داشته که تست آبله میمونی در مراکز تشخیص سرپایی کرونا انجام پذیرد. 

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: هم اکنون تمامی مراکز فعال کرونا در استان قم در کنار انجام تست کرونا آماده نمونه برداری از آبله میمونی نیز هستند و در این راستا آموزش‌های لازم به پرسنل ارائه شده و تجهیزات لازم نیز برای نمونه گیری فراهم شده است. 

محبی ابراز داشت: شهروندان قمی می‌بایست در صورت مشاهده علائم بیماری آبله میمونی در اولین فرصت به مراکز منتخب کرونا در سطح استان قم مراجعه کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: از افراد مشکوک به این بیماری درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده علائم، ضمن مراجعه به مراکز درمان، قرنطینه خانگی را هم رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند. 

وی همچنین بیان داشت: در روزهای گذشته مواردی مشکوک به بیماری آبله میمونی در استان قم گزارش شده بود که پس از بررسی‌های لازم، عدم ابتلاء افراد به این بیماری، محرز شد. 

محبی گفت: مراکز منتخب کرونا در استان قم که تست آبله میمونی نیز در آنها صورت می‌گیرد شامل مرکز فرقانی در منطقه نیروگاه، مرکز امام حسن عسگری (ع) در شهرک امام حسن (ع)، مرکز شهدا در خیابان انقلاب، مرکز پردیس در پردیسان در ساعات اداری و مرکز امام خمینی (ره) واقع در بلوار شهید کریمی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل تا ساعت ۱۴ آماده پذیرش افراد دارای علائم مشکوک به کرونا و آبله میمونی می‌باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :