سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۰۰ مورخه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ با عنوان «یک بام و دو هوای مجلس انقلابی!» به قلم امیر مسعودی بدین شرح است:

در چند روز گذشته در باب مذاکرات احیای برجام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دچار دو دستگی شده‌اند.
عده‌ای از نمایندگان به دلیل عدم در اختیار گذاشتن مشروح مذاکرات به مجلس، از دولت و تیم مذاکره کننده گله و شکایت کردند و بیان کردند که مگر مجلس در رأس امور نیست، پس به چه دلیل مجلس شورای اسلامی در جریان مذاکرات قرار نمی‌گیرد؟
از سوی دیگر گروهی که اتفاقاً اغلب از مخالفین سرسخت تیم مذاکره کننده گذشته بودند با این توجیه که تیم مذاکره کننده فعلی با منش انقلابی و اقتدار و پایبندی به خطوط قرمز رهبر انقلاب مذاکرات را انجام داده‌اند و پیشنهادات ایران را به طرف‌های مقابل اعلام کرده‌اند، در صورت امضای توافقنامه، دیگر نیازی به تصویب آن در مجلس نیست!
هنوز فراموش نکردیم که همین نمایندگان در ۷ سال گذشته با ادعای تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام چه هجمه‌هایی علیه دولت و تیم مذاکره کننده گذشته و رئیس مجلس وقت وارد می‌کردند اما امروز که دولت و مجلس یکپارچه در اختیار خودشان است از عدم نیاز به تصویب توافق احیای برجام در مجلس سخن می‌گویند!
اینجاست که باید از یک بام و دو هوای این آقایان و نگاه سیاست زده و جناحی حضرات انتقاد کرد و بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات کشور را از همین رفتار جناحی و گروهی در کشور دانست.


  • نویسنده :
  • منبع :