19 دی: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قم توجه به مناطق محروم استان را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و گفت: خانه جوان در محله محروم دروازه ری قم در حال احداث است.
ابراهیم سانی خانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در فاز اول احداث این خانه اسکلت و سازه اولیه تا چند ماه آینده انجام می شود تا بودجه های بعدی را دریافت کنیم.
وی با اشاره به این که برای این طرح ۲۰ میلیارد ریال بودجه تعیین شده‌است افزود: مشکلاتی در حوزه فنی ساخت این خانه با توجه به وجود یک حمام قدیمی را مواجه هستیم اما مشکل در حال رفع شدن است.
وی بیان کرد: خانه جوان در اختیار جوانان منطقه دروازه ری برای اجرای برنامه های حوزه جوانان در موضوعاتی چون جمعیت، ازدواج، اشتغال، مسکن و آسیب‌های اجتماعی قرار خواهد گرفت و سعی داریم توسط سمن‌های وابسته به اداره کل ورزش و جوانان آسیب‌های اجتماعی و مشکلات منطقه را رفع کنیم.
محله محروم دروازه ری در پیرامون هسته مرکزی شهر شکل گرفته و ساخت و ساز آن مربوط به دهه های ۳۰ و ۴۰ می‌باشد. 
دروازه‌ ری یکی از محله‌های قدیمی قم در فرآیند پیروزی انقلاب تاثیر گذار بوده و ۱۲۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌است. 
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قم عنوان کرد: احداث یک خانه جوان در شهرستان جعفرآباد را دنبال کرده‌ایم و از بودجه استانی اعتبار آن در نظر گرفته شده‌است.
وی اعتبار این طرح را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اکنون احداث این طرح شروع شده و فرمانداری شهرستان زمینی را به اداره ورزش و جوانان تحویل داده ضمن این که  پیمانکار طرح نیز مشخص شده‌است.
وی ادامه داد: هفته گذشته عملیات عمرانی اجرای طرح خانه جوان جعفرآباد آغاز شد و زمین واگذار شده به اداره ورزش و جوانان ۵۰۰ متر است.
شهرستان جعفرآباد در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد؛ این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و قاهان تشکیل شده ‌است.
جعفرآباد حدود ۶۵۰ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۱۶ هزار نفر جمعیت با ۲ گویش فارسی‌ و ترکی دارد.
سانی‌خانی با اشاره به توجه دولت به بهبود امکانات ورزشی در روستاها افزود: تکمیل زمین چمن‌هایی که از دولت سابق مانده بود مانند روستای نیزار مورد توجه قرار گرفته شد و اکنون به عنوان نمونه زمین چمن نیزار تحویل دهیاری خواهد شد.
وی عنوان کرد: مجموعه‌هایی که در روستاها و بخش های خودمان داریم را بزودی تکمیل و به بهره برداری خواهیم رساند و طبق قانون در اختیار دهیاری ها قرار می دهیم که در اختیار جوانان قرار دهند تا هزینه های ورزشی برای مردم روستاها به صفر برسد.
وی تاکید کرد: روستاها و مناطق محروم هفت گانه شهر قم در امور ورزشی و جوانان از این پس به صورت ویژه دیده خواهند شد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: احداث دو زمین چمن برای سلفچگان و روستای نایه در سفر آیت الله رییسی رئیس جمهور دیده شده‌است و پیمانکار مشغول کار روی آنهاست.
وی ادامه داد: ۴۰ درصد کار عمرانی این ۲ طرح انجام شده و امید است در چند ماه آینده تحویل جوانان ورزشکار این مناطق دهیم و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این دو مجموعه برای احداث رختکن، چمن ، فنس‌کشی و نورپردازی صورت خواهد گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :