19 دی: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه قول داد به قاتلان داریا دوگینا دختر الکساندر دوگین متحد پوتین هیچ رحمی نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاوروف در مراسم کفن و دفن داریا دوگینا که در بمب گذاری جان خود را از دست داده بود به خبرنگاران گفت: من معتقدم که این یک جنایت وحشیانه است که هیچ بخششی برای آن وجود ندارد.
با گذشت چند روز از مرگ دوگینا دختر متحد پوتین، مسکو اعلام کرده است که اطلاعات اوکراین پشت این حمله بوده است اما کی یف آن را رد کرده است.
همزمان با افزایش اتهامات روسیه و اوکراین درباره ترور «داریا دوگینا» روزنامه‌نگار روسی، رویترز گزارش داد: اوکراین برگزاری جشن های این هفته به منظور بزرگداشت روز استقلال از شوروی سابق را ازترس افزیش حمله روسیه لغو کرده است.
کی یف مدعیست روسیه در نزدیک مرزهای جنوبی این کشور راکت هایی را به چندین شهر در شمال و غرب بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا که بلافاصله پس از حمله به اوکراین در فوریه به تصرف نیروهای روسی درآمد، شلیک کرده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر درباره خطر حملات شدیدتر در آستانه سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین در روز چهارشنبه هشدار داده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :