19 دی: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد راه های بازگشت آمریکا و ایران به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کرد.
به گزارش وب سایت سفارت فرانسه در انگلیس، امانوئل مکرون روز پنجشنبه میزبان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاریس بود. در این دیدار وزیر اروپا و امور خارجه و وزیر نیروهای مسلح فرانسه نیز حضور داشتند.
در این دیدار مکرون با گروسی درباره تلاش های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه‌حلی از طریق مذاکره که آمریکا و ایران را قادر می سازد تا به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله راستی آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت های هسته ای ایران بازگردند، بحث و گفت و گو کردند
رئیس جمهور فرانسه در این دیدار همچنین به مدیرکل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حمایت کامل فرانسه از اجرای کاملاً بی‌طرفانه و کاملاً مستقل مأموریت خود اطمینان داد.
مکرون علاوه براین در دیدار با گروسی نگرانی عمیق خود را نسبت به تهدیدی که جنگ به راه انداخته شده توسط روسیه برای نیروگاه های هسته ای غیرنظامی اوکراین ایجاد می کند، تاکید کرد و از تلاش هایی که مدیرکل طی چند ماه گذشته با حمایت فرانسه برای تضمین ایمنی و امنیت این نیروگاه ها انجام داده است، قدردانی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :