19 دی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با بهره‌برداری از ۱۸۱ پروژه جدید به مناسبت هفته دولت چهارهزار و ۶۱۱ شغل جدید در قم ایجاد شد.
ابراهیم معتمدی روز جمعه در ششمین جلسه شورای اداری قم که با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری برگزار شد، بابیان اینکه در جریان سفر ریاست جمهوری به قم ۱۴۲ مصوبه به اعتبار ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان مصوب شد، اضافه کرد: از این تعداد ۳۲ پروژه نهایی و ۱۶ مصوبه نیز در دست انجام است؛ علاوه بر این ۱۵ هزار میلیارد تومان مصوبه در خصوص تأمین زمین نیز به قم اختصاص‌یافته است.
وی با اشاره به تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری، گفت: تا شهریورماه ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این محل به‌صورت کامل تخصیص می‌یابد.
وی تصریح کرد: از یکهزار و ۴۴۹ دستور و مصوبه حاصل از سفر مسئولان استانی به مناطق مختلف استان بیش از ۸۰۰ مورد انجام و بیش از ۵۰۰ دستور نیز در دست انجام است.
معتمدی افزود: در هفته دولت ۱۸۱ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان در امور زیربنایی، کشاورزی، فرهنگی ورزشی، آموزش عالی، تفریحی گردشگری، صنعتی، بهداشت درمان و شهرداری‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۱۱ اشتغال جدید با بهره‌برداری از این پروژه‌ها به وجود خواهد آمد.
معتمدی با اشاره به فقر سرانه آموزشی و توسعه شبکه فاضلاب در قم یادآور شد: استان قم از این دو محل دچار آسیب و نارضایتی شهروندان شده است.
وی اظهار داشت: احداث دهکده لجستیک، تعیین اراضی و منابع مورد برای احداث پارکینگ در ورودهای شهر، تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر، احداث زائرسراهای ارزان، پروژه انتقال آب از دریای عمان یا خزر، تأمین ناوگان عمومی، احداث شهرک کفش صنعتی، فقر سرانه فاضلاب، احداث شهرک پوشاک، تکمیل زیرساخت‌های آموزشی جزو اولویت‌های مهم آینده قم است.
وی بیان داشت: ۷۶ درصد از مسافران و زائران ورودی به قم به خاطر عدم وجود خدمات اولیه کمتر از ۶ سال در این شهر می‌مانند این در حالی است که قم در ۱۳۶ روز از سال درگیر برگزاری مراسمات ملی و مذهبی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، تصریح کرد:پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، فرودگاه، مونوریل،سکونت‌گاه‌های غیررسمی، جمع‌آوری دکل‌های فشارقوی برق، جمع ریل‌های متروکه و تعیین تکلیف نحوه استفاده از دریاچه نمک از ابتدای دولت سیزدهم مشخص‌شده است.
وی ادامه داد: برای ساماندهی پروژه‌های اطراف حرم مطهر اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان اختصاص‌یافته است و بافت مهم در قالب ۹ پروژه مختلف به‌زودی ساماندهی و از وضعیت آشفته کنونی خارج خواهد شد.
معتمدی با اشاره به نظر مثبت دولت نسبت به راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی قم، یادآور شد: جلسات مختلفی با سرمایه‌گذار برگزار و تکلیف این پروژه نهایی شده و این پروژه در قالب یکی از سناریوهای موجود به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به تعیین تکلیف واگن‌های قطاری شهری و بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، اظهار داشت: مونوریل نیز با بودجه‌های ملی به‌زودی وارد مرحله اجرا و بهره‌برداری خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: با تخصیص اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان، وضعیت و نحوه سکونت‌گاه‌های غیررسمی قم نهایی شده، همچنین دکل‌های فشارقوی برق نیز از حریم منازل مسکونی جمع‌آوری خواهد شد.
معتمدی با اشاره به وضعیت دریاچه نمک اظهار داشت: با قرارگرفته دریاچه نمک در زمره تالاب‌های اصلی کشور به‌زودی با اتمام تحقیقات علمی وارد مرحله استفاده و بهره‌برداری در قالب ظرفیت‌های مختلف خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :