سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۰۴ مورخه ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ با عنوان «برجام و ناراحتی مخالفانش» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

وضعیت برجام در ایستگاه آخر وضعی هیجانی پیدا کرده است و مثل بازی بسکتبال هر لحظه توپ به سمت دروازه رقیب پرتاب می‌شود.
بعد از آنکه ایران با پیشنهادات و شروط خودش توپ برجام را به زمین آمریکا انداخت، اکنون دو روز است که آمریکا دوباره برجام را به داخل جمهوری اسلامی پرتاب کرده است. به نظر می‌رسد اگر روند کنونی مذاکرات اصلاح نشود، دنیا همچنان شاهد پرتاب متقابل تعیین سرنوشت برجام در زمین‌های ایران و آمریکا خواهد بود.
هر چند هنوز از متن دقیق پاسخ آمریکا به ایران خبری نیست ولی اخبار و مصاحبه‌ها حکایت از آن دارد که آمریکا وضعیت برجام را در بلاتکلیفی نگه داشته تا ایران عقب نشینی بیشتری کند؛ بنابراین قطعاً پاسخ ایران هم چیزی کمتر از پیشنهادات قبلی نخواهد بود و این دور تا مدتی ادامه خواهد یافت، مگر آنکه توافق به جای ارسال پیغام و پسغام از دل مذاکرات حاصل شود.
در حالی که برخی رسانه‌های آمریکا از جمله تایم تصریح کرده است: سرنوشت توافق همچنان مبهم است. رئیس موساد (دیدی برنیاع) ضمن آن که برجام را فاجعه استراتژیک دانسته با ناراحتی تصریح کرده است: فرصت دستیابی به توافق احیای برجام به ۱۰۰ درصد نزدیک شده است. ایران به توافق برجام باز می‌گردد زیرا ایران و آمریکا در احیای برجام سود استراتژیک دارند.
از سوی دیگر در ایران هم مخالفان برجام از اینکه احیای برجام جدی شده است به شدت ناراحت و غمگین شده‌اند. حسین شریعتمداری روز پنجشنبه نتوانسته است عصبانیت خود را پنهان دارد او که این روزها نمی‌تواند به رئیسی و باقری کنی و عبداللهیان بد و بیراه بگوید و به آنها اعتراض کند ناراحتی خودش را به سمت رسانه‌ها نشان رفته است تا بلکه به در بگوید تا دیوار بشنود.
  • نویسنده :
  • منبع :