19 دی: به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ونزوئلا، وزارت بهداشت این کشور، تمام مسافران خارجی، از جمله ایرانی‌ها را ملزم کرده است پیش از سفر، یک فرم بهداشتی تکمیل کنند.
پرواز مستقیم تهران ـ کاراکاس از نهم مردادماه سال ۱۴۰۱ پس از سفر نیکلاس مادورو ـ رییس‌جمهور ونزوئلا ـ به ایران و توافق برای ازسرگیری پرواز بین پایتخت دو کشور با هدف توسعه گردشگری، برقرار شده است. طبق اعلام شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، پروازهای تهران ـ کاراکاس به صورت برنامه‌ای و یکشنبه هر هفته انجام می‌شود.
به دنبال توافق دو کشور، همچنین تورهای گردشگری ونزوئلا از سوی آژانس‌های ایرانی برنامه‌ریزی شده است که قیمت آن در حال حاضر با پرواز غیرمستقیم از ۸۴ میلیون تومان برای هر نفر شروع می‌شود. تورهای گردشگری ونزوئلا با پرواز مستقیم نیز درصورت تکمیل ظرفیت اجرا می‌شوند.
بر همین اساس، سفارت ایران در ونزوئلا از دستور تازه سازمان هواپیمایی این کشور خبر داده که تمام مسافران ورودی را از تاریخ اول آگوست برابر با دهم مردادماه ۱۴۰۱ موظف کرده است ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر، با ورود به سایت اینترنتی https://biocheck.inac.gob.ve متعلق به وزارت بهداشت ونزوئلا، فرم بهداشتی را تکمیل کنند.
یادآوری شده است این اقدام با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور و با هدف تقویت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :