19 دی: رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به اهمیت تزریق واکسن برای زائرین اربعین حسینی گفت: در جهت تسهیل و افزایش دسترسی زائرین، مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی از ۶ شهریورماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سیامک محبی در گفت وگویی افزود: با هدف حفظ سلامت زائرین و هماهنگی انجام شده با مدیریت ستاد اقامه نماز جمعه، مرکز واکسیناسیون مصلی راه اندازی و به مدت یک ماه در خدمت مردم و زائران خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ شب و در روزهای جمعه در زمان اقامه نماز جمعه فعال است.
وی اظهار داشت: جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه های جدید آن بویژه در سفر اربعین توصیه می شود تمامی افرادی که عازم سفر در اربعین حسینی هستند حداقل دو هفته قبل از سفر اقدام به تزریق واکسن و تکمیل سابقه واکسیناسیون خود نمایند.
بستری بودن ۲۹ بیمار بدحال کرونایی در قم
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در گفت وگویی، بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به پنجم شهریور ماه جاری ۱۹ نفر با علائم مشکوک به کرونا پذیرش شدند.
مهدی مصری افزود: در حال حاضر ۶۰ بیمار قطعی به همراه ۷۴ بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند و در شبانه روز گذشته موردی از فوت کرونا مثبت ثبت نشده است.
وی با اشاره به مثبت شدن ۱۵ تست از ۸۳ تست روزانه کرونا، یادآور شد: تاکنون یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۷۶ دُز واکسن در قم تزریق شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :