19 دی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: امسال ۲۰ مدرسه جدید با ۲۰۰ کلاس درس به ظرفیت فضاهای آموزشی قم افزوده می‌شود.
احمدرضا اجتهادی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از چهار طرح آموزشی و فرهنگی، طی سخنانی بیان کرد: ۴۰ پروژه آموزشی در زیربنایی افزون بر ۸۰ هزار مترمربع در قم در حال اجراست.
وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز پس از انقلاب تاکنون ۲۹۰ پروژه شامل ۲۳ هزار و ۷۶ کلاس درس با حدود ۴۳۹ مترمربع زیربنا احداث نموده‌اند و حدود ۱۰۰ قطعه زمین با ۳۲۰ هزار مترمربع نیز برای امر مقدس مدرسه‌سازی اهدا کرده‌اند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم بابیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۶ مترمربع است، ادامه داد: سرانه آموزشی در قم ۴.۲ مترمربع است.
وی با بیان این که توسعه هنرستان‌ها یکی از اهداف سند تحول آموزش‌وپرورش است، عنوان کرد: هزینه احداث هنرستان بسیار سنگین است و به همین دلیل در مدارسی که شرایط لازم فراهم باشد، فضاهای کارگاهی هنرستانی احداث می‌شود.
همزمان با هفته دولت، چهار طرح آموزشی و فرهنگی در قم با حضور استاندار قم و معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اعتبار و ارزش ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :