19 دی: رئیس پلیس فتا قم گفت: ۲ کلاهبردار اینترنتی که با ترفند ازدواج در کانال‌های تلگرامی ۱۰ میلیارد ریال از افراد کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر اظهار داشت: متهمان با جلب اعتماد افراد، در مجموع از ۱۶ نفر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند که با تلاش های صورت گرفته این افراد دستگیر و در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
وی افزود: در موارد دیگر مجرمان اینترنتی با ترفند ازدواج، با ارسال لینک فیشینگ برای پرداخت مبلغی ناچیز به عنوان حق آشنایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کردند.
رئیس پلیس فتا استان قم هشدار داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی قرار نگریند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی و یا کلاهبرداری ازکاربران می‌شود.
موالی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا در وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :