19 دی: طی آیینی با حضور استاندار قم دو طرح عمرانی در شهرستان جعفرآباد قم و بخش قاهان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه افتتاح از دو طرح عمرانی در شهرستان جعفرآباد در جلسه شورای اداری بخش قاهان، مشکل آب شهرستان جعفرآباد را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: تلاش می‌شود با قرارگیری این معضل در بین مصوبات متمم سفر رییس جمهوری به قم، اعتبار موردنیاز آن تأمین شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب قم نیز بیان کرد: با احداث و راه‌اندازی از دو مجتمع آبرسانی قاهان و علیمحمدی بخش عمده مشکل تأمین آب شهرستان جعفرآباد حل می‌شود.
حسن بختیاری تصریح کرد: مطالعات اتصال آب از سرشاخه‌های دز به شهرستان جعفریه و بخش قاهان نهایی شده است.
گفتنی است با حضور استاندار قم مرکز شهربانو شهرداری جعفریه در ۱۹ غرفه در ۱۱۰۰ متر زیربنا و اعتباری بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال و راه روستایی محور چاهک به طول ۴.۵ کیلومتر با ۲۰ میلیارد ریال بودجه استانی و از محل قیر رایگان دولتی به بهره‌برداری رسید.
استاندار قم در ادامه از پروژه‌های در دست احداث مجتمع خدمات بهزیستی و اورژانس بخش قاهان و بهسازی محور قم-ساوه بازدید کرد.
طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌ است.
جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با دو گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :