19 دی: مدیرکل بازرسی قم با بیان این‌که در پی بازرسی‌ها مبالغ زیادی به بیت‌المال عودت داده می‌شود، گفت: در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان به بیت‌المال و جیب مردم برگشته است.
به گزارش روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود طالبی در دیدار مسئولان قضایی استان قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم، افزود: کار سازمان بازرسی نظارت بر دستگاه‌های استان است از این رو بدنه این سازمان را نیروهای متخصص در رشته‌‍های مختلف تشکیل داده‌اند.
وی با بیان اینکه بازرسی‌ها به صورت دوره‌ای و با حضور در دستگاه‌های اداری صورت می گیرد، افزود: خروجی بازرسی‌ها به اصلاح فرایندها و اثربخشی مالی در تضییع بیت‌المال برمی‌شود.
وی با بیان این‌که به دنبال بازرسی‌ها مبالغ زیادی به بیت‌المال عودت داده می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ما ۱۷۰ میلیارد تومان اثر بخشی مالی در استان قم داشتیم که حدود ۱۵۸ میلیارد تومان آن به بیت المال برگشته و ۱۲ میلیارد تومان نیز به جیب مردم بازگشته است.
طالبی با بیان این‌که برخورد با افراد مجرم و متخلف در اولویت اقدامات بازرسی است، گفت: تمامی نیروهای ما از افراد مومن، متدین و مذهبی هستند و با هر عنوانی که در دستگاه‌های اداری ورود پیدا می‌کنند به بحث عفاف و حجاب هم توجه دارند و با برخوردهای نرم و تذکر به مدیر هر مجموعه سعی در اصلاح موارد دارند.
وی با بیان این‌که بیشتر دستگاه‌ها از نظر عفاف و حجاب وضعیت مطلوبی دارند، افزود: تعداد محدودی از مراکز مشکلات جدی در بحث عفاف و حجاب دارند که مشکل آن‌ها نیز درحال پیگیری است.
دادستان قم نیز در این جلسه با اشاره به حمایت قوه قضاییه از برخورد با آسیب‌های اجتماعی مانند جرایم حوزه عفاف و حجاب، گفت: در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی از آمر به معروف حمایت می‌کنیم به شرطی که از قانون تجاوز نکرده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب افزود: سیاست ما در برخورد با جرایم خشن، سیاست قاطع و اجرای سریع احکام قضایی است که بازدارنده خواهد بود.
وی با بیان این‌که تخفیف در اجرای احکام در احکام سنگین نداریم و فقط در جرایم سبک از تخفیف در مجازات استفاده می‌کنیم، گفت: در چند سال اخیر احکامی که اجرا شده است آثار بازدارندگی خوبی داشته و در زندان همه می‌دانند که حکمی که صادر می‌شود به‌سرعت اجرایی می‌شود.
وی گفت: در بحث صدور دستور قضایی برای اجرای قانون هیچ موردی نبوده که درخواست شود و دستور قضایی صادر نشود.
غریب با بیان این‌که ما حمایت از آمران به معروف و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را وظیفه شرعی خود می‌دانیم، گفت: در زمینه صدور دستور قضایی شبانه‌روز پاسخگو هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :