19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر ماه امسال سه میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می کنند.
یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال تعطیلی اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه ۱۶۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند ادامه داد: محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی به صورت جدی پیگیری می شود.
نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت اقتصاد است و این موضوع با همراهی و حضور موثر مسوولان و همه بخشها میسر و محقق می شود اظهار کرد: حضور با نشاط مردم در کنار مسوولان موجب پیشبرد و پیروزی در تحقق اهداف می شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مسوولان باید بین مردم و در صحنه باشند و در کنار این موارد عدالت را رعایت کنند.
این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی جای قدردانی ویژه دارد و این یک نعمت بزرگ است که نائب امام زمان (عج) فعالیتهای انجام شده را تایید می کنند و این موضوع انگیزه مضاعفی برای پیگیری و ادامه کارهاست. 
نوری با تاکید بر تجهیز هنرستانهای هدفمند و استفاده از ظرفیت آنها برای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی اضافه کرد: مدارس و هنرستان ها باید ظرفیت تولید و بسته بندی داشته باشند و اگر از ظرفیت‌های بومی و محلی در این راستا استفاده شود استقبال خوبی از موضوع خواهد شد.
وی با بیان اینکه محدودیت های موجود فرصتی برای پیشرفت و فعال کردن هنرستانها هستند ادامه داد: برای رونق اشتغال در بخش کشاورزی این استان میتوان از هنرستانها بهره گرفت و این مراکز مکان ایجاد پنج هزار شغل است که در صورت ورود به بخش فرآوری ۱۵ هزار شغل می‌شود از طریق این هنرستان‌ها ایجاد کرد. 
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش مدارس نمونه دولتی گفت: لازم است که افزایش این مدارس مورد توجه باشد تا بچه های روستایی در این مدارس تحصیل کنند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت در مشارکت خیرین، دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و شرکت‌های خصوصی در زمینه تامین فضای آموزشی است گفت: ظرفیت سازی در این زمینه لازم است و باید از خیران در این زمینه بهره مند شد.
نوری با اشاره به خصوصیات اخلاقی خیرین مدرسه ساز و فعال در بخش آموزش ادامه داد: خیرین انسان‌هایی هستند که در معاشرت با آنان آداب انسان تکمیل می شود و اخلاق‌مداری بینهایت خصیصه اصلی این افراد است.
وی با بیان اینکه شهید رجایی و شهید باکری و همه شهیدان به اخلاق متخلق بودند، اظهار کرد: جریان کربلا و امام حسین (ع) جریانی بر مدار اخلاق بوده است و شخصیت امام (ع) براین موضوع استوار بود.
وزیر آموزش و پرورش در سفری ۲ روزه و با هدف بازدید از روند اجرای پروژه مهر، افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پرورشی و تفریحی بوتراب خوی، شرکت در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی و بررسی مسایل و مشکلات آموزشی عصر چهارشنبه به این استان سفر کرده است.
  • نویسنده :
  • منبع :